söndag 3 augusti 2008

En flygresa med Johan

Att flyga med Johan är en upplevelse i sig. Han är en tidsoptimist och jag är tvärtom! Men denna gången tänkte jag låta han helt bestämma vilken tid vi skulle åka in till Landvetter. Flyget gick 09.40 och han tyckte vi skulle åka 08.45. Lite tajt tyckte jag, men okej jag har inga tider att passa så låt gå för det. När vi till slut kom fram till Landvetter och skulle checka in då var klockan 09.20 och flighten hade givetvis stängt så vi kunde inte checka in vårat bagage. Men det tar vi med oss, inga problem. Fast så enkelt var det ju inte. När väskan åkte genom bandet fick vi frågan, "Vems är denna väskan?". Vi (jag eftersom Johan var tvungen att springa och kolla så att flyget inte var på väg att åka) fick packa ur väskan eftersom vi hade en massa vätskor i. Men vi hade ändå tur, det enda de behövde slänga var en tandkräm och en solkräm. Men tulltjejen stod och tittade på min parfym (Dolce & Gabbana) och då blev jag orolig, men den klarade sig tack och lov.
Vi hann i alla fall med flyget och hade några trevliga dagar i Stockholm. Ska berätta mer sen när jag fått in bilder på datorn.

1 kommentar:

  1. Oj mitt hjärta hade inte klarat den lilla tidsmarginalen. Thkl

    SvaraRadera