tisdag 19 augusti 2008

Posten tack!

Härom dagen när jag skulle till jobbet (jag cyklade, heja mig!) såg jag att en väg var avstängd. Konstigt tyckte jag, men cyklade vidare. Jag tyckte i och för sig att det var lite grått på himlen en bit bort från den avstängda vägen- men tänkte inte mer på det. Lite senare på dan ringer jag hem till Johan för att kolla om posten har kommit. Nej, säger han, vi kommer inte få post på två dagar! Två dagar!!!! Jag väntar ju eventuellt ett viktigt brev! Han berättade då att det härjade en stor brand där bland annat vår post sorteras, men lugn och fin, posten är okej man kommer bara inte in i lokalerna för tillfället! Så nu måste jag vänta på mitt eventuella brev i några dagar till. Mitt problem är ju jättestort om man jämför med de stackare vars verksamheter förstördes i branden. Ibland är man bra egoistisk va? Helt vriden i tankarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar