tisdag 5 augusti 2008

Mera Stockholm

När vi ändå var där och Johan jobbade på dagarna passade jag på att hälsa på mina båda fastrar. De är två väldigt speciella damer, helt knäppa men jättegoa. Pappa berätta att när han skulle dit och hälsa på hos faster nr1 så körde han bil från Göteborg till Söder i Stockholm där hon bor. När han sen kommer fram så bokstavligen står hon i en parkeringsruta som hon passar åt honom! Det var flera som ville parkera där men hon svarade bara att "min bror från Göteborg kommer och han ska stå här". Tror ni pappa skämdes när han kom fram? Detta är bara ett exempel av alla tokigheter de har för sig.

I vilket fall hade jag en rolig dag tillsammans med de här två damerna. Det var lunch, shopping och en cykeltur på Söder. Och den här cykelturen kunde ha slutat riktigt illa, nämligen på Pride festivalen! Min faster (nr1 denna gången också) tyckte vi skulle cykla dit och kolla om vi kunde gå in och kika lite. Hon trodde inte att själva festivalen hade börjat så då skulle det nog inte kosta nåt att gå in. Tyst upprepade jag för mig medans vi cyklade förbi allt folk "låt det kosta pengar, låt det kosta pengar". För en sak måste man förstå när det gäller mina fastrar, man kan inte säga nej! Det går bara inte, så jag har gett upp för länge sen- det är bara att hänga på.
Men i vilket fall när vi väl kom fram visade det sig att det kostade 350 kr (phu, tack och lov), så vi gick aldrig in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar