lördag 30 augusti 2008

Galenpanna

Okej, han är nog lite krävande ändå den där hunden. Idag höll jag på att bli tokig på honom. Mamma var här- hon hade ju permission från sjukhuset. Hon har en slang från ryggen som det kommer blod från till en påse- låter mysigt jag vet- och denna påsen måste hon bära runt på hela tiden. De har lagt blodpåsen i en sån där papperspåse man handlar blommor i. Oj, mycket påsar blev det. Men i alla fall så var vi ute i trädgården mamma, påsen, Webbe och jag. Mamma satt på en stol och hade Webbe i koppel medans jag plockade lite äpplen. Då fick han syn på en katt och blev alldeles till sig, så jag fick komma springandes och rädda mamma så hon inte skulle trilla omkull med stolen. (Ja, jag vet att han är en väldigt liten hund men han kan dra rätt bra ändå.) Jag bestämde mig då för att gå in med honom eftersom han inte lugnade ner sig. Men när jag väl har släppt in honom och är på väg ut då smiter han! Så Webbe sprang efter katten, jag, mamma och påsen sprang efter Webbe. Det slutade med att katten sprang upp i ett träd (så klassiskt) och Webbe hoppade febrilt nedanför men han lyckades givetvis inte ta sig upp. Var jag förbannad? Något!

1 kommentar: