lördag 16 maj 2009

Jag ÄR gammal!

Jag har fått kontakt med min gamla "arbetsgivare" från Norge. Jag jobbade där ett år som au pair och hade hand om tre barn 5, 6 och 8 år. Och nu har jag alltså (via facebook än en gång) fått tag på mamman i den familjen. Jättekul! Hon skickade över några bilder på barnen och hjälp! De är ju inga barn längre, nu är de 15, 16 och 18 år. De har blivit gamla vilket i sin tur innebär att jag har blivit oerhört gammal! När jag tittar på bilderna kan jag inte fatta att jag har tagit hand om dom en gång i tiden. De såg helt kapabla ut att ta hand om sig själva...fast detta var ju i och för sig för 10 år sedan. Tänk, inte visste jag att jag skulle bli en sån som skulle kunna säga "vad stor du har blivit, senast jag såg dig var du så (och här visar man med handen) här liten".
Usch och fy, jag ÄR verkligen gammal på riktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar