söndag 15 februari 2009

Hemma

Jag är så jäkla trött. Kom hem efter tolv igår till ett svinkallt hus och med endast två små fjuttiga shoppingpåsar i händerna. Somnade gott på soffan under täcke och filt för det är så svinigt kallt. Men nu eldar jag så snart så kommer värmen!
Köpenhamn blev inte som jag tänkt mig i shoppingväg men annars var det jättekul! Mycket skratt har det varit under de här två dagarna. Det roligaste var nog när jag skulle tanka (är inte så duktig på det) och jag inte fick tanklocket på rätt sida. Så jag körde runt några gånger, helt meningslöst eftersom det bara fanns en tankstation, medans Therese säger åt mig att backa, backa BACKA och Lotta sitter och asgarvar i baksätet. I hjärnan försöker jag fundera ut varför Therese säger att jag ska backa hela tiden, jag tycker ju bara att det är att köra runt så löser det sig. Vilket det givetvis gjorde till slut när jag förstod vad Therese var ute efter.

På hemvägen blev vi något försenade på grund av "personpåkörning" som SJ-personalen uttryckte det. Läskigt tycker jag och sorgligt om det var frivilligt. Då börjar man fundera på och mina två små fjuttoga shoppingspåsar känns fruktansvärt obetydliga och jag känner mig ytlig. Vi kom ju fram hela och rena alla tre och hade jättekul och det är det viktigaste.

1 kommentar: