onsdag 25 februari 2009

Borde lägga mig

När jag cyklade ner till skolan så räknade jag hur många gånger jag tänkte Idiot! om folk jag mötte. Det blev nog fem gånger varav en gång lite högre och en gång till mig själv. Idiot är ett fruktansvärt bra ord som dessvärre många passar in på.
Men jag funderar på det här med att prata högt för sig själv. Jag har märkt att det är något jag har börjat med de senaste åren. Hemma är det väl inga problem, men när jag börjar göra det när jag går på stan blir jag lite orolig. Eller egentligen inte orolig utan mer "jaha, hur blev det så här?".
Antecknar ni?!

Annars hur har min dag varit? Jag har fortfarande träningsvärk i armarna och dessutom blåmärken efter Johanna. Japp, så kan det gå! Har varit i skolan på mentorsträff- helt okej. Och imorn ska jag till lilla skolan- det är nog därför jag inte vill lägga mig. Jag ska upp vid sju imorn och det gör jag inte dagligen längre. Så det känns motigt att gå och lägga sig för då blir det snabbare en ny dag och då kommer jag att vara jättetrött!
Antecknar ni igen?!

Men om en vecka vid denna tiden är Johan hemma! Jag längtar så!

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att prata för dig själv. Alldeles nyss satt jag och läste upp alla OCR-nummer när jag betalade räkningar. På värmländska.
    Men jag har hört att det ska vara ett sundhetstecken! :)

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag betalade inte räkningarna på värmländska. Jag läste upp numrena på värmländska ;)
    Syftningsfel är ganska kul bland!

    SvaraRadera