onsdag 4 februari 2009

En fundering

När man tar studielån måste man ändå betala tillbaka på det gamla lånet? Har fått hem papper från CSN och...jaha...nu har jag läst ordentligt. De vill att jag ska betala 2960kr den 31 augusti och 2959kr den 30 november. Men förhoppningsvis kommer jag fortfarande plugga så då ska jag väl inte behöva betala tillbaks med mina lånade pengar.

Nu väntar jag på att Ida ska komma, hon behöver hjälp med lite skolgrejer. Jag är ju nästan lärare nu! Det positiva med att hjälpa till på denna nivå ( alltså en gammal jobbarkompis som precis har börjat plugga samma saker som jag gjorde förra terminen, den nivån) är att jag inte behöver oroa mig för att få håret avklippt eller bli skallad. Det är skönt tycker jag.

Hade min första lektion idag med, för sjuåringar. Hur det gick? Jag vet inte, jag tror inte de kommer få men för livet men jag är osäker på om dom lärde sig något. Det måste vara svårt för de små barnen att ha en lärare (mig i detta fall) som ibland säger ordet N istället för bokstaven. Jag gillar ju att klura till det, eller så är det helt enkelt mitt talfel som spökar.

1 kommentar:

  1. jejo blir en sa bra larare sa =)
    kul att du borjat blogga, du far skriva va du har for dej sa ja hanger me i svangarna ;) kramis

    SvaraRadera