tisdag 30 september 2008

Nästa gång lämnar jag husdjuren hemma

Jag är ute på praktik nu och det är faktiskt riktigt intressant, jag gör inte så mycket eftersom vi bara ska observera dessa två veckor. Men att få möjlighet att bara sitta ner och se hur klassen och läraren jobbar är riktigt bra. Är i en femma och tycker väl egentligen att barnen är lite för gamla, jag vill jobba med yngre barn men det är ju bra att ha varit med om detta också. Ska nog inte skriva för mycket eftersom vi har tystnadsplikt men jag måste bara berätta en sak. Jag går tillsammans med en annan tjej från skolan och hon är 20. En av eleverna frågade henne om TV fanns när hon var liten!!! Hahaha, det tycker jag var hur kul som helst. Det var ingen som frågade mig om det- jag ser väl yngre ut.
Och min första dag igår fick läraren hjälpa mig att plocka bort en spindel som jag hade med mig i handväskan. En sån där stor spindel med alldeles rund kropp, skitäckligt men jag låtsades vara hur cool som helst. Nä, men oj en spindel..hehe (nervöst skratt)..ja, den vill jag ju inte ha med mig..hehe (mer nervöst skratt). Och det var då hon ryckte in och tog bort den åt mig. Jag är så modig!

2 kommentarer:

  1. Hej jejo. Du kommer väl den 24 oktober? på våra festligheter. du har en inbjudan från mia iaf ;) snackar mer me dej sen !

    SvaraRadera
  2. haha fan va kul :D typ som att barnen skulle frågat mig om tv fanns när jag var liten, haha! :D

    SvaraRadera