onsdag 1 oktober 2008

Ibland är man bara alldeles för bra

Vet ni vad jag fick för mail idag? Jo, ett företag vill att jag ska komma på intervju redan nu på fredag angående extrajobb. Synd bara att jag inte kan- för dom alltså. Nu låter jag lite för spydig jag vet- men än så länge känner jag inte att jag är i akut behov av ett extrajobb utan tänkte egentligen satsa på det efter jul. Men det är klart att jag ska försöka gå på intervjun- det vore skitbra om man kunde få in lite extrapengar redan nu. Än så länge har jag skickat in två ansökningar och det gjorde jag i helgen och av dom två så är det redan en som har hört av sig. 50%, rätt bra! Men det var likadant när jag pluggade förra gången för sex år sen, då fick jag erbjudande om fyra olika jobb inom loppet av en vecka. Så då kunde jag välja och vraka och självklart valde jag fel- men det är en annan historia. Det finns ju så många som är arbetslösa men vi studenter verkar ju inte alls ha problem med att hitta jobb, varför kan inte arbetsgivare också vända sig till de arbetslösa? Många av dom är ju glad för de få timmar de får jobb- det var jag när jag var arbetslös. Så alla ni arbetslösa där ute och som vill jobba även om det bara blir extrajobb skriv att ni studerar då löser sig allt!

1 kommentar:

  1. va e de för jobb jejo? ja blir nyfiken :) klart du ska jobba lites å vi kan sätta sprätt på pengarna ;) hehe

    SvaraRadera