söndag 21 september 2008

Ladies night


Jag var där! Jag, Therese och Caroline överraskade Lotta som nyss fyllt 25 med en helkväll igår. Vi åkte och hämta henne vid fyra, hon visste inte om att vi skulle komma. Sen åkte vi in till Borås och käkade middag på La Copita och sen bar det iväg till Jönköping och Ladies night. Lotta är nämligen ett stort fan av Martin Stenmark så detta var verkligen hennes grej. Men vad tyckte jag själv? För det första tycker jag det är lite pinsamt, bara en massa kärringar i publiken som skriker och gör bort sig för tre gubbar på scen. För det andra Peter Stormare, vilken besvikelse... Har alltid gillat honom, men efter igår är han numera bara en slibbig gubbe i för långt hår för mig, inte längre den coola Hollywood skådisen som jag alltid beundrat. Men Martin Stenmark är en jävel på att sjunga och uppträda, Henrik Hjelt ja vad ska man säga om honom. Dom hade gjort en alldeles för stor grej av att han inte var den snygge utan bara den rolige, men är han verkligen så rolig? Till sist kom han Matte från "Bygglov" in- ni vet han med kroppen?! Och vad gjorde han där? Jo, visade upp just kroppen och då skrek tanterna ännu mer och då skämdes jag ännu mer. (Fast han har en ruskigt snygg kropp!) Nä, Ladies night var inget för mig- men Lotta hade verkligen kul och det är huvudsaken. Men jag satt absolut inte och grina hela föreställningen eller satt med armarna i kors och tittade på klockan, nej man sjunger ju med och klappar händer för fullt för på nåt sätt så rycks man med i stämningen. För det var en jäkla stämning, ja det var det.

2 kommentarer:

  1. håret blev ju jätte fint!!!!
    kul att de blev en lyckad dag&kvälll ;)

    förresten på fredag, hoppas du inte har några planer. vi ska ha lite afterwork å så ska vi käka på den indiska resturangen. så boka inte upp dej på nått för du ska me oss ;)

    SvaraRadera
  2. Hej hej , åh va skönt att höra att jag inte är ensam om mitt tyckande om den här föreställningen ,jag trodde jag va lite för gammal ( 47 ) pustar ut och delar helt din uppfattning. Jag bjöd min dotter ( 29 ) och min svärdotter,( 29 ) Vi satt på rad fem en bra bit bort från scenen i den folktomma arenenan. beskådade en show där vi fick en annorlunda utsikt -översikt av ett skådespel vi klarat oss utan .Alla pinsamma kvinnor , när vi såg spyorna vände det sig i magen. Grabbarna på sceen , gjorde nog vad dom kunde men vi åkte hem besvikna. Matgästerna på arenagolvet störde med sitt Kacklande och ständiga promenader till toaletterna som pågick genom hela showen, ljudet kom inte till sin rätt och dialogerna var bitvis ohörbart, mkt synd men men så va det . Visst va killarna med undantag snygga , dansarna fantastiska men när Stormare ger sig på att köra Evighet , på ett sätt som BARA Tomas Andersson Wij kan , då rodnade jag.
    Strippen helt onödig.

    David får bonuspoäng för sin sångtalang och Martin får fem poäng av fem möjliga, som sjöng bäst och som efteråt satte sig att signera skivor.

    mvh en lady

    SvaraRadera