onsdag 2 juli 2008

Pappa

Idag när jag ringde hem till Johan från jobbet sa han att pappa precis kom- med fyrhjulingen. Min pappa är över 50 år- men hjärnan funkar som en tonårings och den har alltid gjort det. Det är ingen medelsålderskris eller nåt utan han har alltid varit likadan. När Johan köpte en fyrhjuling så var pappa också tvungen att köpa en, givetvis! Så idag hade han kört hit (ca 35 min bilresa) med fyrhjulingen. Jag sa till Johan att vad bra då kan han komma och hämta mig jag slutar nu... på skoj naturligtvis. Men jag hinner inte gå många meter innan han står där- min goa pappa- och så fick jag min skjuts med fyrhjulingen.

Vi ett annat tillfälle när jag precis hade köpt min bil skickade jag ett mess till pappa på morgonen när jag var på väg till jobbet och sa att jag behöver en sån där isskrapa för det började bli kallt ute. Han svarade inte på messet, men efter arbetsdagens slut när jag skulle gå till bilen, vad ser jag? Jo, självklart en gul isskrapa som han har satt fast på vindrutetorkaren. Alltså jag bor i Borås, pappa och mamma i Blidsberg och pappa jobbar i Göteborg. Hängde ni med på geografin?Jag jobbar på sjukhuset där det finns ett antal olika parkeringsplatser att välja på och pappa letar upp min bil! Ja, vad säger man? Pappa är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar