torsdag 24 juli 2008

Okej, nu kör vi

Kom precis hem från stan (sommar-torsdag här i Borås) där jag har käkat lite med Johanna. Helt underbart väder, kunde cykla i linne på hemvägen.

Men nu ska jag berätta om bröllopet. Det började med att jag och Johan åkte ner till Lund där vi först käkade brunch hos Lottas föräldrar. Sen skickade jag iväg Johan och vi tärnor och bruden åkte iväg för att bli sminkade och få håret uppsatt. Jag hade "gräs" i håret annars blev allt fint. Efter det åkte vi till kyrkan, sen in i kyrkan och sen ut ur kyrkan, och jag trillade inte en enda gång! Duktigt va?! Det kan va för att skorna jag skulle ha på mig (med lite hög klack) dom lånade Lotta istället så då tog jag dom med lägre klack!
Sen mingel på hotellet där också middagen och festen var. Kolla in bilden här- jag står i hissen på hotellet. Den hissen var som hämtad från "villauppåner" på Liseberg ni vet. Leopardmönstrat tyg på väggarna och den gick hur sakta som helst och dörrarna till varje våningsplan var målade som typ teaterdörrar . Vi skratta lika mycket varje gång vi ställde oss i hissen.

Middagen var riktigt lyckad. Hur god mat som helst, det var nån sorts laxbakelse till förrätt och helstekt oxfilé till varmrätt och citronmousse eller nåt liknande till efterrätt plus tårtan givetvis! Mätt? Ja, något.

Sen hade Lotta fixat så att Thomas Andersson Wij kom och sjung några låtar som en överraskning åt Christian. Man hade rysningar i hela kroppen efter hans framträdande- han sjunger ju sagolikt bra. (Man kan också säga vackert- men det är ett ord jag aldrig använder)

Här är en bild på mig i kyrkan. Visst är min klänning fin? Jag var helt slut sen på kvällen. Det hade vart en lång dag och jag hade så ont i ryggen för jag satt väldigt obekvämt på min stol under hela middagen (den varade i 3-4 timmar). Så vi gick och la oss hyfsat tidigt- vid ett ungefär.
Det var nog bröllopet i sin helhet tror jag. Nu är dom i vilket fall gifta och ska snart åka iväg på en härlig bröllopsresa tillsammans!

2 kommentarer:

  1. åhh va fin du är... klänningen passar dig jätte bra.

    SvaraRadera
  2. så himla fin är du jejo :)

    SvaraRadera