tisdag 28 april 2009

Vilken dag det har varit. Har haft en av mina lärare i lilla skolan idag. Hon observerade under min lektion, för att se hur jag skötte mig. Hur gick det då? Jag vet inte. Hon tyckte att jag kunde ha större inlevelse för att fånga barnens intresse. Men jag tyckte nog att de verkade intresserade av mina uppgifter, trots att jag inte förställde rösten eller sprang omkring hojtandes i klassrummet ena stunden och viskandes i andra. Jag har alltid så höga krav på mig själv och jag blev lite besviken över hennes uttalande. Fast ändå tyckte jag att det var en givande lektion där både jag och eleverna lärde mig något.
Hon hade ju bra saker att säga också, men det är inte dom jag kommer ihåg nu. Frågan är om jag någonsin kommer bli den där roliga läraren som är som en teaterapa? Och vill jag det? Nä, jag tror inte det passar mig.
Min hjärnan innehåller så många funderingar nu och jag vill gärna veta var öppningen sitter så jag kan släppa ut några.
Men men, om tre veckor ligger jag förhoppningsvis på en härlig strand med en Johan bredvid mig. Om inte något oförutsägbart skulle inträffa förstås.
Pessimist? Ja, visst!!

1 kommentar:

  1. äsch, bara för att hon gillar och muppa runt behöver det ju inte betyda att du också ska göra det!

    nä, skit i det, och tänk på hur härligt du och johan kommer ha det på resan istället :)
    kraaaam

    SvaraRadera