torsdag 2 april 2009

Har varit och lämnat blod nu och kommer hem med armar som en nåldyna. Tre gånger har de stuckit mig idag! Och jag som är spruträdd. Jag kände med en gång när jag kom dit och fick en tjej som jag har haft en annan gång. Och det var ingen trevlig erfarenhet...den gången heller. En person som har satt en nål i min arm och håller på och mäckar ska inte, och då menar jag verkligen INTE, utropa OJ! Det gjorde hon förra gången och jag blev bara liiiite nervös. Henne hade jag alltså idag och i för sig var det inte hennes fel att det krånglade idag. Eller jo, hon lyckades sätta nålen lite kasst så inte blodet rann ordentligt så min apparat började tjuta.
Men det var inte det värsta. Utan de mätte mitt hb och jag hade för lågt så då var de tvungna att ta ett till blodprov. Givetvis missar de en åder vid första sticket så det fick bli ett tredje. Tre personer har varit och stuckit en nål i mig idag!
Varför utsätter jag mig för detta? Någon?

1 kommentar: