torsdag 2 april 2009

Min mail fungerar inte! Jag blir tokig. Tänk om det ligger något intressant och bara väntar på att bli läst av mig.
Lite nervös är jag också, ska iväg och lämna blod igen. Varför pinas kan man ju fråga sig. Men jag tycker att det är vår förbannade skyldighet att bli blodgivare! Sen vill jag bättra på min karma lite också kan jag tillägga. Jag tror det behövs. Men nu när jag tänker efter så tror jag inte det fungerar så. Ska man bättra på sin karma så ska det nog vara omedvetet för att det ska räknas. Annars gör man ju saker enbart för sin egen skull och meningen är väl att man ska hjälpa andra.
Fast hjälper vi inte ofta andra för att vi själva ska må bra? Är alla människor i grund och botten själviska som tänker på sitt eget välbefinnande först och om det resulterar i att man behöver hjälpa andra så gör man det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar