måndag 1 december 2008

Sjuk!

Och då var den här, den härliga förkylningen. Jag är verkligen helt slut. Har inte sovit så bra i natt eftersom halsen ville visa att den fanns där. Löjligt?! Jag vet... Vaknade mitt i natten någon gång och tog en halstablett som jag sen somnade med (ingen sån där farlig Vicks eller nåt), sen vaknade jag till en stund senare och då hade jag fortfarande halstablett kvar i munnen. Mysigt! Har ju sovit i Blidsberg i natt så jag var tvungen att gå upp vid sex imorse och när jag väl kom hem kände jag att skolan fick kvitta idag. Somnade sen i mitt svinkalla hus under mitt täcke på soffan. Och nu sitter jag här och ska plugga mitt i allt snorande. Men jag får skylla mig själv som har dragit ut på den här skituppgiften, paneldebatt. Jag ska vara Arne Trageton så nu ska jag verkligen försöka bli Arne. Det vill säga en hispig norrman i 60- års åldern som pratar helt obegriplig norska och med racerfart så man förstår inte ett ord av vad han säger. Tur att internet finns.

2 kommentarer: