måndag 8 december 2008

Min första hemtenta

Brandvarnare kan man bli tokig på! I alla fall när de piper för att de har för lite batteri kvar som våran (min) har gjort här hemma i några dagar. Fick för mig att fixa det idag, men jag gillar inte att pilla med sådana saker är så rädd för att de ska börja tjuta. Jag ringde pappa för att fråga om råd och han berättade att den var kopplad till vårat larm! Jippie, ännu mer pill! Men nu är den i alla fall tyst efter mycket om och men. Har varit i kontakt med vaktbolaget tre gånger och jag har svinont i ryggen. Den är ju så bra placerad långt upp i trappen så jag har stått väldigt fel med ryggen och det tog ju sin lilla tid att få ut batterihelvetet, allra helst när jag precis hade tagit på handkräm och hade larmgubben i telefonen= en aning stressande!
Råkade komma åt larmet också när jag höll på så nu får jag väl vänta och se om det dyker upp några brandbilar på garageuppfarten.
Ja, det är spännande nästan jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar