lördag 11 oktober 2008

Den jävla cancern

Denna veckan har cancern släckt två liv, säkert många fler men två av dom visste jag vilka de var, den ena blev 29 år. En gammal klasskamrat till mig och vi har inte haft någon kontakt sen vi gick i skolan, förutom på facebook där vi var vänner. Men man blir ändå förbannad för att det är så orättvist. Jag hatar cancer och är livrädd för den. Man bli alltid lite extra eftertänksam när något sådant här händer. Man funderar på livet och varför man aldrig verkar helt nöjd, alltid har man något att klaga på. Vid sådana här tillfällen vill man bara krama om den man älskar riktigt hårt och njuta av livet och vara tacksam för alla de man har runtikring sig. Det värsta av allt är att om några dagar är allt som vanligt igen, man har glömt av att vara tacksam och man tar saker för givet igen. I mitt nästa liv vill jag helst inte vara människa igen, vill hellre vara en ekorre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar