fredag 10 oktober 2008

Jävla mobilskit

Jag vaknade klockan fem i morse och skulle titta på mobilen vad klockan var, för då visste jag ju inte att klockan var fem. Jag har en sån där projektklocka men eftersom jag ser så jävla dåligt när jag ligger på Johans sida så flyter siffrorna i taket ibland ihop. Men i vilket fall så fick jag tag i mobilen och ser att jag är uppkopplad på nätet och har troligen varit det i typ sju timmar! Ah, panik. vad kommer detta kosta?! Jag kan tillägga att jag inte är så himla bra på det här med mobiler och är inte så insatt. Jag låg och tänkte på detta så att jag givetvis inte kunde somna om så till slut var jag tvungen att gå upp. Min plan var att leta upp en gammal faktura för att kolla vad minutpriset ligger på. Så klockan fem på morgon stod Jenny och letade gamla räkningar i nattlinne och hittade en...15 kr i minuten! Fram med miniräknare...och total ångest uppkom. Leta fram telefonen för att ringa upp Tele2, för visst är det troligt att de har öppet klockan fem på morgonen? Nej, det hade det inte. Jag hade så svårt att somna om efter denna pers fast jag vet att jag inte kan göra något. Men allt löste sig till slut, ringde Tele2 och de förklarade att så länge jag inte gått ut på nån sida så var det inga problem och det hade jag ju inte utan jag var på startsidan hela tiden. Fan, vad jag hatar denna telefonen. Så lätt ska det väl inte vara att komma åt en knapp av misstag så man hamnar på internet?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar