tisdag 12 oktober 2010

Pensionärer


Idag efter träningen så fick Bonnie ett härligt skrikanfall. Samtidigt som det är mammajympa är det seniorjympa- alltså fullt med pensionärer. När jag står och tar på mig skorna med en skrikande Bonnie i vagnen framför mig ser jag i ögonvrån hur vagnen börjar röra sig fram och tillbaka. Där står en tanta och puttar vagnen och försöker få tyst på min unge! Jag blev lite smått förvånad. Och alla andra pensionärer påpekade att hon är hungrig. Herregud jag var omringad av främmande människor som visste exakt hur mitt barn mådde! Tappar man helt omdömet bara för att man är över 65 och tycker att man kan göra och säga vad som helst? Måtte jag aldrig bli en sådan pensionär, fast det lär jag säkert bli.
Nu är det i alla fall lugnt hus här hemma. Bonsan är nybadad och ligger och sussar så gott nu. Hoppas på att denna natten blir bättre för oss alla tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar