lördag 9 oktober 2010

Bonnie

Undrar vad bloggen kommer att handla om nu när jag är mammaledig och med ett liv som enbart kretsar kring Bonnie? Men jag känner att jag förmodligen kommer bli tokig emellanåt och behöver då skriva av mig.

Okej, hur gick allt det här till? Jo, blev gravid i september förra året och den första tiden var ett helvete. Låg inne på sjukhus i två omgångar i sammanlagt 3 ½ vecka eftersom jag spydde så hela tiden. Fick ligga inne med dropp eftersom jag inte kunde äta något. Jag kunde kräkas två gånger i timmen en hel dag. Hyperemesis kallas det. Jag var på väg att ge upp flera gånger, men som ni förstår så gjorde jag inte det. Nu ligger hon här på golvet bredvid mig och har äntligen somnat. Jag fick käka en del tabletter mot illamåendet men efter vecka 20 så blev jag bättre. Bara hälften kvar! Och den hälften bestod av en vidrig halsbränna. Åh, vad jobbigt tänker ni nu ironiskt. Men då vet ni inte vad ni pratar om. Men jag överlevde det också! Tänk, jag överlevde till och med förlossningen som bestod av 32 timmars värkarbete här hemma. Visst blir man sugen på att skaffa fler barn?
Men hon är i alla fall underbar och jag trodde inte att man kunde fyllas med så mycket kärlek som jag har för den här lilla tjejen.

Nu är jag mammaledig till mars då jag ska gå en kurs som jag missade förra hösten då jag var sjuk sen är jag hemma hela sommaren. Hoppas ni hänger med mig under min tid här hemma och läser om mina bekymmer med grönt bajs och snoriga näsor.

3 kommentarer:

  1. Äntligen!!! Som jag har besökt denna sida och upplevt besvikelse gång på gång på gång under det senaste året. Men nu äntligen ska det fyllosoferas hoppas jag. Jejo, du är en stark kvinna och fantastisk på att uttrycka dig ;)

    SvaraRadera
  2. vi har saknat dig enormt mycket jejo!

    SvaraRadera