tisdag 2 juni 2009

Imorse vaknade jag klockan halv sex av att det ringde i mina öron. Tänkte att jag var kvar i min dröm så jag somnade om. Men en liten stund senare kom det ringande ljudet tillbaka, det lät lite avlägset och jag kände inte alls igen ljudet. Jag låg och funderade en stund när jag hör ljudet igen. Vad fan är det frågan om?! Jag hör att det kommer från nedervåningen så jag stapplar upp för att se vad det är som låter. Då inser jag vad det var. Det var ju Annelis mobil som hon glömde här i lördags. Den var satt på alarm och ringde fast den var avstängd. Jag stod och tittade på den och funderade på hur jag skulle stänga av den, men jag lyckades givetvis inte. Jag hann bara läsa att den ringer om 9 minuter igen och så slocknade telefonen. Jag försökte få igång den men har ju givetvis inte pinkoden. Så vad gjorde jag? Jag var väldigt sugen på att ringa Annelie och fråga hur man stängde av den, men det gjorde jag inte.

Jag gömde undan den helt enkelt! I en handduk i garaget, så långt bort från mig som möjligt! Och det funkade.

1 kommentar:

  1. ja, det gäller ju att ta till lite farmors-knep när man inte förstår sig på dagens teknik ;) hihi

    SvaraRadera