lördag 4 augusti 2007

Jobbig känsla

Läste precis klart boken "Snabba cash" av Jens Lapidus. Boken var hyfsat bra, lite för mycket Stockholmsslang bara (jag är ju trots allt göteborgare). Är det inte märkligt att man i vanliga fall tar avstånd från allt som har med kriminalitet att göra, men i boken här så är det ju absolut de kriminellas sida man står på...inte alla, men en eller två. Jag vill inte förstöra för er som kanske tänker läsa boken, men jag fick i alla fall en jobbig krypande känsla när jag var klar med den.
Jag tycker det är irriterande när man inte kan släppa huvudpersonerna, utan det är ju verkligen som om man känner dom. Tragiskt, jag vet.
Nej, nu vill jag bara ruska av mig den här obehagliga känslan och göra slut med mina vänner J.W och Jorge. Det var trevligt så länge det varade, men nu är det över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar