tisdag 14 augusti 2007

Framtiden

Jag har mer eller mindre bestämt mig, jag ska bli egen företagare. Jag är så jäkla trött på att jobba för andra. Att sen sitta hos chefen vid lönesamtal där chefen ska tala om för mig hur bra eller dålig jag är på jobbet. Precis som om chefen har en aning om vad jag presterar!! Jag är skitless på det.
Problemet är bara vad jag ska göra. Jag har en liten idé, återkommer om den när jag känner mig redo.
Men jag känner att man har bara ett liv och får väl göra det bästa av det. Jag vet, det är väl inget nytt för er kanske, att man bara har ett liv menar jag, men jag kom på det bara för nån vecka sen och fick panik.
Man vill väl kunna åstakomma (åstadkomma?) nånting som man är stolt över. Visst man kan ju skaffa barn, det är ju alltid nåt, men det är inte vad jag är ute efter just nu. Jag vill få användning för min begåvning och inte min livmoder. Hänger ni med?! Barn är trevliga, men jag kan mer än så.
Jo, minsann jag ska ta mig tusan starta eget. Jag har bestämt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar