torsdag 14 februari 2008

En mus i mitt hus..

Ja, allstå en riktig mus- en sån där jäkla gnagare. En sån stötte jag på i mitt badrum häromdan. Det var verkligen en traumatisk upplevelse. Jag skulle böja mig ner för att ta upp några kläder och ser nåt onaturilgt röra sig i ögonvrån, är det en gigantiskt spindel?...eller en strumpa som råka rulla iväg av sig själv? Tankarna är många, fast en mus fanns aldrig med.
Jag bara gallskrek av fasa. Varpå min sambo lungt kommer och frågar vad det är. Alltså han gick verkligen hur lugnt som helst, tur att det inte var en tiger jag stötte ihop med.
Vi (alltså inte jag) fick ut musen till slut. Men nu är man ju grymt nojig, jag hör möss hela tiden. Jag måste kolla sängen extra noga så att jag inte får ett oväntat besök när jag kryper ner. Det roliga är att folk säger: men musen blev nog lika rädd för dig.
Men nädu, inte såg jag att musen ställde sig på bakbenen och gallskrek när den såg mig. Musjäkel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar